trolltjorven

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna - 27 mars 2012 09:43

För mig att åka hem till byn igen... Tråkigt men sant..

Men jag får väl åka ner nått framöver igen och hälsa på :)


Under denna tid jag har varit här så har jag haft det underbart bra..

Det bästa med allt är att jag fick äran att följa med till Sälen förra veckan :)

Mycket trevligt och härligt att få komma iväg en sväng..
Och det bästa med allt är ju att man fick ha det bästa sällskapet också :)


Det var tänkt att vi skulle åka vid 12 tiden förra tisdagen.. Men det blev 3 timmars försening eftersom det blev vingel med den bil vi egentligen skulle åka med..

Så var det bara att byta bil och packa om grejerna.. Och jag kan säga som så.. Det var inte lite grejer som skulle med..

Men vi och grejerna fick plats..

Resan ner till Sälen gick bra, och rätt fort ändå :)


Och stugan var hur fin som helst.. Mysfaktorn var på topp.. :)

På onsdagen gjorde vi ett besök i själva Sälen, gick omkring och tittade lite..

Sen på kvällen kom resten av gänget som skulle bo med oss..

Så under denna vistelse i Sälen fick man lära känna lite nya människor.. Och det är ju aldrig fel :)


Torsdagen så blev det en tripp till norska Trysil.. Där dom flesta åkte skidor och snowboard.. Men jag kollade bara på.. Eftersom jag inte äger ett par skidor..

Men det var trevligt att åka iväg till Trysil och kolla in det stället.. Sen blev det korvgrillning till lunch.. Och det var inte helt fel vill jag säga.. :)

Sen åkte vi hem till stugan och slappade ett tag.. Sen blev det en snabb dusch för att vi beställde bord på Harrys för att vi skulle ut och äta..

Och fira dom som förlovade sig och hon som fyllde år.. :)

Det var riktigt trevligt och god mat fick man också..

Sen åkte vi tillbaka till stugan för att fira lite mera.. Det blev lite skumpa och allmänt slappande i soffan :)


Fredagen så blev det rätt lugnt.. Alla åkte ut i backarna i det fina vädret medan jag och Andreas var hemma i stugan och njöt av det fina vädret ute på altanen :)

Sen var vi hundvakt också åt kanske världens sötaste hund.. :)

Gänget kom hem vid 13 så då blev det lunch.. Senare stack vi iväg på after ski.. Och jösses vad folk det var där.. Men det var trevligt..
Sen hem och slappa ett tag.. Och sen var det dags för middag igen.. Alla var trötta och slitna.. Så det blev en rätt tidig kväll..


Lördagen kom och då var det dags att börja packa ihop och börja städa i stugan.. För då vankades det hemresa..

Så kom hem till Andreas i lördags igen.. Trött och sliten efter hemresan..

Helgen har varit lugn och fin.. Var tänkt att vi skulle åka in till stan i söndags och kolla på Granlos sista match för säsongen.. Men ingen av oss orkade det.. Så vi stannade hemma och slappade istället :)


Jag vill passa på att tacka alla för den trevliga veckan i Sälen.

Det var roligt att jag fick följa med och umgås med er :)

Sen ett extra tack till P-A och Carina för allt under dagarna i Sälen :)

Och ett grattis till eran förlovning :)


 

Mår gott i solen :)

 

Sötaste vovven Selda :)

   

före after skiin :)  

Av Johanna - 19 mars 2012 15:46

Ja solen har ju visat sig av och till idag..  Ser ut att vara riktigt härligt när jag tittar ut..
Jag kanske skulle ha varit ut och fått i mig lite friskluft.. Men det tar emot..

Så jag stannar inne i stället  :)


Jag har även idag känt sånt där härligt pirr i hela kroppen.. Jag vet inte riktigt varför.. Men det är en härlig känsla..
Har kommit på mig själv att jag suttit och flinat för mig själv..

Och sen kom jag och tänka på hur glad jag är för att jag har dom vänner jag har..

Det finns nog inget bättre än att ha riktigt bra vänner..
Vänner som bryr sig  om en..


Men ja.. Jag måste erkänna att jag har dåligt samvete över att jag inte har träffat mina vänner mera när jag har varit hemma.. Men jag ska bättra mig..
Vissa har jag inte träffat på hur länge som helst.. Minns knappt det var sist jag träffade dom.. Men jag ska bättra mig.. Det lovar jag..


Ser verkligen fram emot att få åka till Sälen... Umgås och ha det allmänt trevligt.. Tror det är nyttigt också att få komma iväg en sväng..
Jag har ju som aldrig varit i Sälen, vad jag vet iaf..

Men i morron så bär det iväg med trevligt sällskap :) Jag lyfter redan på hatten och tackar för att jag får äran att följa med :)



Jag satt även och tänkte på hur lyckligt lottad jag är som har så fina och underbara brorsöner :)

Nu när jag var hemma fick jag ju äran att vara barnvakt till dom..
Och jag kan ju säga att det var en rätt matt faster som gick därifrån... Jösses.. Det är då full fart på dom små liven.. Fast så liten är dom inte längre.. Dom växer så det knakar, båda två..

Och den äldsta pratar hur mycket som helst.. Det bara ramlar ur en massa ord från hans mun.. Så det gäller att hänga med när han pratar..

Medan den yngsta mest säger titta.. :)

Ja jag skryter över mina syskonbarn.. Men är man faster så är man :)

 

Gotrollet som snart blir 1 år :)


 

Det andra gotrollet som för ett tag sen blev 3 år :)


 


Jaha.. Det var allt för mig idag..



Av Johanna - 18 mars 2012 12:32

Ja nu mina vänner är jag tillbaka igen..

Efter att ha varit hemma i ca 2 veckor så har jag nu återvänt   


Vistelsen hemma har varit bra ändå.. Fast har känt mig lite avskärmad från verkligheten..

När man varken har internet eller pengar på mobilen så blir man ju lite handikappad.. Fast ja.. Det är väl egentligen en fis i rymden.  Men ja.. Jag har känt mig lite handikappad då jag inte har kunnat smsa och kollat Facebook osv.. Men ja.. Det är bara att gilla läget :)


Jag har fixat lite saker när jag varit hemma.. Bland annat har jag rensat bland alla mina kläder.. Har slängt sånt där som jag aldrig använder.. Eller slängt.. Men jag har lagt det i en sopsäck, snarare blev det två fulla sopsäckar med kläder  


Jag har även fått umgåtts med mina älsklingar :) Otroligt vad dom kan ge mig en massa kärlek.. Underbara ungar :) Och det var som alltid full fart på dom.. Och den minsta blir ju snart 1 år.. Känns som om det var igår han föddes..


Men jag har även tagit mig i kragen och fixat lite andra saker.. Så jag tackar för att det finns dom som ger mig en spark i baken så jag gör nått åt vissa problem jag har..

Alla behöver en spark i baken ibland.. Jag kan behöva många emellanåt..


Denna heg har bara rusat förbi.. Kom ner till Sundsvall efter 19 i fredags..
Och det var då en resa som jag inte kommer glömma på ett tag.. Jösses.. Trodde ett tag att jag skulle bryta ihop när jag åkte med bussen från Hammarstrand- Sundsvall..

När chauffören skulle svänga ut på vägen så hackade bussen... Så höll det på ett tag.. Men till slut fick jag reda på att det var nå tjorv med växellådan..

Och inte nog med det.. Han körde ju som en tok ibland också..  Nästan så att jag åkte buss med livet som insats.. Usch.. Ja ni som inte förstått.. Jag är åkrädd..

Men jag tog ju mig ner med livet i behåll..


Igår blev det en räkmacka och cider på Daltons.. Sen åkte vi hem och bara var.. Rätt trött..

Idag så blir det en slöardag.. Det är ju trots allt söndag :)


Till veckan så åker vi ner till Sälen med Andreas familj.. Det ser jag fram emot.. Ska bli trevligt och roligt..


Ja det var väl detta jag hade på hjärtat idag..


Ovido - Quiz & Flashcards