trolltjorven

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Måndagnatt

Av Johanna - 19 november 2013 01:07

Just nu i detta ögonblick så lyssnar jag på musik och kände att jag är tvungen skriva detta inlägg.
Det finns saker som får mig att tänka på att mina problem är bara en fis i rymden jämfört med vad andra personer få gå igenom.

I onsdags innan jag började jobba så träffade jag en person som pågår en väldigt tuff och jobbig tid. Han kämpar nämligen att bli frisk från sin leukemi som han har fått tillbaka.
Vi har pratat med varandra i telefon, på Facebook och via sms ett tag.
För att visa mitt stöd så åkte jag och hälsade på honom.
Var det inte för att jag skulle åka och jobba så hade jag kunnat stanna längre.

Att få lyssna på hur han har haft det hittills med sina behandlingar och det som han går igenom var både intressant och skrämmande att höra. Men mest intressant.
Och att få se att han mår så bra under omständigheterna är en lättnad :)

Denna kille är en sju helsikes kämpe och han har rätt inställning till det han går igenom. Han kämpar varje dag och han gör så bra han kan för att hålla sig på bra humör.
Ja.. Han är en sån person som gör tex mig inspirerad till att ta livet som det är och att se det positiva:)

Jag är glad att få vara hans vän:)

Så ja.. Lars.. Du är en kämpe med det lilla extra. Fortsätt att kämpa som du har gjort. Du kommer klara av detta:)

Och ännu en gång. Tack för att jag fick komma och hälsa på :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 juli 2015 21:15


Långt mellan gångerna som jag skriver nått i bloggen. Anledningen till det är att jag varken haft lust eller ork att skriva nått. Men nu är det dags för en liten uppdatering igen. Ja då ska vi se vad som har hänt sen sist.. Jag har nämligen...

Av Johanna - 2 april 2015 21:43

Ja idag har påskhelgen börjat och här sitter jag och skriver några rader. För tillfället är jag hundvakt åt tre vovvsingar. Två stora vovvar och en liten, så roar jag mig såhär på en skärtorsdag.   Tänkte uppdatera lite om vad som har hänt sen si...

Av Johanna - 26 januari 2015 20:34


  Nytt år och nya möjligheter.  Jul och nyår firade jag med den som betyder mest för mig, nämligen Andreas :)Kändes skönt att få fira både jul och nyår med min älskling     Efter att jag ha varit hemma några veckor så har jag mest tagit det l...

Av Johanna - 25 november 2014 21:15

Och jag ligger i sängen och lyssnar på musik och bara slöar.. Hoppas på att kunna somna tidigare ikväll än dom föregående kvällarna. Då har jag inte somnat före kl 2 iaf.. I morgon ska jag äntligen iväg och träffa kuratorn. Känns skönt att få ko...

Av Johanna - 10 november 2014 22:47

Att göra en uppdatering här tror jag.. Var ju evigheter sen jag skrev något inlägg, så nu tänkte jag skriva av mig lite. Senaste inlägget jag skrev så jobbade jag min sista natt på sommarschemat. Efter nattjobbet i sommar hade jag ca 4 veckors ...

Ovido - Quiz & Flashcards