trolltjorven

Alla inlägg under september 2012

Av Johanna - 27 september 2012 12:51

En liten uppdatering här minsann..
Har ju inte bloggat sen jag var i Timrå..
Men nu tar jag tillfället i akt och uppdaterar lite..


Ska bara komma på vad jag har gjort sen senast.. Hmm?

Jo just ja.. Jag har börjat jobbat lite på hemtjänsten här hemma i byn igen..
Trodde det skulle kännas jobbigt att komma tillbaka efter ett så pass långt uppehåll.. Men tji fick jag.. Det kändes riktigt bra att få komma ut och jobba lite.. Tänka på lite annat mellan varven..
Roligt att få träffa både arbetskamraterna och vårdtagarna igen  


Då jag inte jobbar så är jag mest hemma och bara är.. Försöker hålla  mig sysselsatt så inte jag sjunker in i mina tankar allt för mycket..
Men vissa dagar är det svårt att låta bli att tänka för mycket..
Det hjälps inte vad jag gör..Så kommer tankarna upp och jag börjar gråta..

Helgen som gick var det full rulle..
Fredagskväll så var jag barnvakt medan brorsan och Lovisa var iväg och städade på dagis..
I lördags så var det födelsedagsmiddag hos moster med släkten  

Var roligt att träffa allihopa.. Fast iofs så var det några som saknades.. Men vi får kanske träffas när vi ska fira momma  
Söndagen så var jag väldigt lat av mig.. Jag låg mest i sängen och slappade hela dagen.. Hade ingen lust med att göra något så då var sängen min plats..


Denna vecka har svischat förbi.. Tyckte nyss det var måndag och idag är det torsdag..

Sitter för tillfället och är barnvakt till en tussig liten skrutt..
Den yngre busungen har blivit tussig efter sin vaccination. Så då fick faster rycka ut att vara barnvakt..

I helgen ska jag följa med mamma ner till Härnösand..
För jag ska låna bilen på lördag-söndag..
Ska åka till Timrå på lördag och sova där tills på söndag.. Sen på söndag ska jag följa med ner och hälsa på mitt hjärtegull igen  


Pratade med Andreas igår.. Blev som alltid lika glad att få prata med honom   

Var en glad och stolt Andreas som jag pratade med   

Ska bli så UNDERBART att få krama om honom igen på söndag  


Nästa söndag så fyller jag år..
Så får se vad jag hittar på :)

Undra om jag kommer få några presenter? Kan ju alltid hoppas :)

Önskar mig en ny mobil :)
Sen så skulle jag gärna vilja ha Stiftelsens skiva.. Sitter och lyssnar på den nu på Spotify.. Och den är GRYM!




Har sökt lite jobb också.. Men har inte hört nått ifrån dom jag sökt jobb hos.. Men jag hoppas att jag får napp snart..
Bara att hålla tummarna..

Nu ska jag titta till det tussiga barnet..


 

Älskar dig av hela mitt hjärta   Snuppihöna!

Ovido - Quiz & Flashcards