trolltjorven

Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna - 27 augusti 2012 11:16

Som inte började bra..

Till och börja med så hade jag svårt att somna om då jag vaknat tidigt..
Ni som känner mig vet ju att jag är känd för att kunna sova länge och mycket.. Men idag var det rätt svårt ska jag säga,.
Efter många försök så gav jag upp..
Mamma kom ner och pratade med mig vid 7 snåret och hon hade en tragisk nyhet..
Fick i morse reda på att en av dom jag varit kollega med har hastigt lämnat jordelivet  

Så idag sänder jag många tankar till dom anhöriga och resten av mina kollegor på Bergegården  

Och jag vill säga till alla er jag känner att ni ska ta hand om varandra, för man vet aldrig hur morgondagen kommer att bli!


I övrigt så händer det väl inte så mycket i liv.. Jag försöker ta en dag i taget och sysselsätta mig så gott jag kan.. Så jag slipper alla jobbiga och knasiga tankar som jag annars kan försvinna i..

Men ibland så spelar det ingen roll vad jag gör så kommer tankarna ändå..

Tror det är dags för mig att uppsöka min kurator igen så jag får någon att prata av mig hos..

Det behöver jag nog..

Sen så har jag hört av mig till den nuvarande chefen om att få börja jobba lite smått igen.. För då får jag något att göra och så något annat att tänka på..
Och inte att glömma.. Så kan jag börja få in lite pengar..

För man blir ju inte direkt rik av att gå hemma..


Igår pratade jag en snabbis med Andreas :)

Så skönt att få höra hans röst igen..

Kan inte med ord beskriva hur mycket jag saknar den kille..

Men dom som har någon dom älskar vet nog vad jag pratar om..

Ja jag älskar Andreas av hela mitt hjärta.. Finns ingen finare kille än han..

Och allt han har gjort för mig betyder väldigt mycket för mig.

Så ja.. Andreas är den som mitt hjärta slår för..

Längtar tills den dagen jag kan vara i hans famn igen.. Snuppihönan  

 


I övrigt så håller jag på att fundera hur jag ska fira min födelsedag och vad jag önskar mig..

Är ju ett tag.. Så jag hinner klura på det ett tag till..


Näe.. Nu ska jag vara social med Camilla ett tag..



Av Johanna - 19 augusti 2012 15:30

Denna helg är inne på sin sista dag..

Rätt skönt på nått sätt..


I fredags så tog jag bussen ner till Sundsvall.. Kom fram vid 12.30 och hade några timmar att slå ihjäl på stan i väntan på att Per-Anders skulle sluta jobba..

Men det gick ju galant.. För jag fördrev tiden med att dricka kaffe och kolla på folk.. Hur roligt är det inte att sitta en solig dag på stan och glo på folk som går förbi? Jag menar.. Man får se mycket roligt och man kan kolla hur folk är klädd..

Sen efter ett tag dök Linda upp på stan.. Så då satt vi och surrade lite om diverse saker..

Tack för sällskapet Linda :)


Sen ringde PA och berättade att han skulle sluta.. Så då var det bara att knata bort till hans jobb.

Kom hem till PA och Carina i Timrå.. Och möttes av den söta katten Houdini   

Men jag kan säga en sak.. Det kändes konstigt att inte mötas av Andreas när jag kom fram till Sundsvall..

Det kändes tomt att inte få krama om honom direkt.. Men ja.. Det gick ju bra ändå. :)

Fredagskvällen tillägnades att gosa med Houdini, kolla på tv och äta god mat :)


Blev en hyfsad tidig kväll på fredagen eftersom att igår (lördag) skulle man upp med tuppen.

Så igår morse klev vi upp vid 7 och åt frukost.. Sen gjorde vi oss i ordning för att åka mot Tillberga.

Blev stopp i Tönnebro och i Valbo.. För mat och dryck..

Så vid 13.30 så var vi framme i Tillberga.

Och när jag klev ut i bilen i Tillberga så såg jag Andreas på långt håll.. Så underbart att få se honom igen..

När vi kom in på området så fick jag krama och pussa på honom igen.. Och det gott folk.. Det var det bästa och skönaste jag gjort på länge!


Vi fikade och pratade om diverse saker. Sen var det dags för oss att åka hem..
Men jag hade kunnat stanna där längre.. För jag hade ingen lust att åka ifrån min älskling.

Jag lyckades hålla inne med tårarna tills dess att vi var med bilen.. Då kom tårarna igen..

I bilen på väg hem så sjönk jag in i mina tankar..

Det blir lätt så när man åker bil långt och har massor med tankar som snurrar i skallen på en.

Jag insåg igår att jag har en fin, go och underbar nallebjörn.

Ja det har jag ju insett förut, men igår insåg jag det igen..

Att Andreas är den killen som är den killen som har en STOR plats i  mitt hjärta  


 

Du är den som ger mig kraft och styrka.
Du är min trygghet i livet.

Du får mig att orka le när jag är ledsen.

Det är du som gör mitt värt att leva.

Att få ha någon som dig i mitt liv betyder oerhört mycket för mig.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta  


Har idag pratat lite med Andreas på telefon.. Och jag önskar jag kunde få kramas med honom 24/7..
Men en sak är säker.. Jag kommer att åka ner så snart jag bara kan.. Så jag får kramas och spendera tid med honom igen. Bara vi 2 och ingen annan!


Vill passa på att tacka Per-Anders och Carina för att jag fått sovit här i helgen.

Tack för mat och husrum :)

I morgon återvänder jag hem till byn igen. Har varit skönt att varit borta en helg.


Sänder ut en massa kärlek till er fina vänner!
Ni är bäst!

Av Johanna - 17 augusti 2012 17:49

Ja som ni vet så har jag inget internet hemma.. Då är det ju som svårt att hålla bloggen levandes..
Så nu tänkte jag ta tillfället i akt att skriva några rader..

Ni kanske har saknat mina inlägg.. Vad vet jag?


Sitter i skrivande stund hemma hos Per-Anders och Carina i Timrå..

I morgon så åker jag, PA och Ingalill (Andreas mamma) ner och hälsar på Andreas   

Kan inte med ord beskriva hur mycket jag ser fram emot att få krama om Andreas igen. Har längtat GRYMT mycket efter att få träffa honom igen,

Vi skildes åt för lite över en månad sen.. Det jobbigaste jag har gjort på VÄLDIGT länge.. Vet inte hur många tårar som kom då jag packade ihop mina saker och skulle gå mot bussen..
Tror jag och Andreas kramades väldigt länge och mina tårar trillade ner för mina kinder..

Jag kände på mig att bussresan hem skulle bli en av dom jobbigaste.. och jag lovar.. Det blev den..


Men nu under denna tid som gått så har jag och Andreas brevkontakt och han ringer några gånger i veckan.. Tackar gudarna för brev och telefon   

Fast i morgon så får jag äntligen träffa Andreas igen  


Det som jag har saknat mest är att kunna få den närhet och att få bara vara tillsammans med Andreas..
Han är ju den som får mig att må bra och han får mig att känna mig uppskattad för den jag är!


Så i morgon kommer jag äntligen att få träffa min nallebjörn igen   


Vill passa på att tacka mina otroligt fina och kära vänner för det stöd ni ger mig. Ni är dom bästa!
Jag älskar er hela högen  

Sen vill jag även tacka PA, Carina och Ingalill för erat stöd.

Ett extra tack till PA och Carina för att jag får sova över hos dom.


Nu ska det snart bli middag.. Grillat! MUMMA :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards