trolltjorven

Alla inlägg under juni 2013

Av Johanna - 27 juni 2013 16:17

Går faktiskt riktigt bra.

Tvivlade från början på mig själv att jag inte skulle klara av att jobba ensam. 
Men det tvivlet försvann  allt eftersom. 


Midsommarafton var min debut som ensam nattpersonal.. Kände mig förvirrad och lite nervös.. 
Men allt eftersom natten gick så släppte nervositeten och det flöt på :)

Både lördag och söndag så gick det bättre och jag började slappna av allt eftersom. 


Sen att sömnen i lördags och måndags vart som den vart kan jag inte rå för.. Men ibland är det ju så att man inte kan sova även fast man jobbat natt.. Vissa mornar är det svårt att slappna av och varva ner. 

Är så skönt att få jobba på ett nytt ställe och med nya människor. 

Både personal och vårdtagarna är snäll och trevlig :) 


I tisdags när jag satt hos Camilla så ringde chefen och frågade hur det hade gått att jobba helgen:) 
Vilket jag uppskattar riktigt mycket att hon gjorde :) 
Är nog första gången jag är med om att chefen har ringt och kollat hur jag själv tyckte att det gått att jobba. 


Nu är det dags för lite middag och sen är det bara att ladda om inför kommande nattpass.. 


 



Av Johanna - 20 juni 2013 21:44

Ja i morron är det självaste midsommarafton.. 
Men denna storhelg kommer inte bli så festlig för min del.. genom att jag ska jobba.. 
Vilket jag tycker är helt okej faktiskt.. :)
Har inte haft några planer inför midsommar.. Så för mig gör det inget att jag ska jobba :)


Och jag har ju sån snäll svägerska så jag får låna lägenheten hon hyr i stan.. Så då kommer jag få sova där i helgen.. Skönt att slippa köra emellan då jag jobbat.. 
Så TACK Ida för att jag får låna din lägenhet :)
Det uppskattas väldigt mycket.. :)

Så denna helg kommer jag spendera med att jobba,sova och äta :) Inte så mycket mer :) 

Men sånt får man ta då man jobbar i vården och har nattjobb :) 


Men vill passa på att önska alla mina nära och kära en glad midsommar :)
Var rädd om er och ta det lugnt med alkoholen :)


 

Av Johanna - 16 juni 2013 20:02

Att få jobba på ett helt nytt ställe i sommar :)
I fredags så gjorde jag min första introduktionsdag på min nya arbetsplats.. Blev lite stressad på morgonen. För när jag började åka mot stan så kom jag på att jag glömt mina foppatofflor.. Så det var bara att vända och åka hem igen och hämta tofflorna.. 
Sen var det bara att köra in till stan..

Jag var lite nervös då jag klev in på Brunkullan.. Men det försvann då jag träffade chefen och pratade med henne. Fick arbetskläder och en plastlåda där jag får förvara mina kläder då jag jobbar :)
Timmarna flöt på..Och det var roligt att få träffa dom nya arbetskamraterna och dom nya vårdtagarna :)

Så ja.. Jag kommer nog trivas riktigt bra i sommar känns det som :)


Fast var lite smått snurrig i bollen efter jag slutat min första introduktionsdag.. Många nya intryck och så att heja på nytt folk gör mig förvirrad.. Man ska försöka lära sig namnen också.. Det kan ju vara svårare.. Men bättre sent än aldrig :) 

Annars så har jag ju inte gjort så mycket denna helg.. Bara varit hemma och tagit det lugnt och laddat batterierna för kommande vecka :)

Imorgon kväll ska jag gå introduktion igen mellan 15-21. Så jag får lära mig kvällsrutinerna och sen på tisdag blir det ett pass på natten. För då ska jag väl få information och lära mig rutinerna på natten.. Kan ju vara bra eftersom det är natt jag ska jobba i sommar :)


Så när jag kliver av på onsdagmorgon är jag ledig tills på fredag.. Sen på fredagkväll börjar jag på mitt schema. Så midsommar kommer jag fira på jobbet.. 
Men det gör mig ingenting... För det blir klirr i kassan :)

Ska ta och höra om jag får låna Idas övernattningslägenhet till helgen.. Känns som om jag inte vill åka emellan då jag jobbat natt.. För att köra mellan Stugun och stan är ingen höjdare.. För det är en av dom tråkigaste vägarna man kan köra.. 


 

Av Johanna - 13 juni 2013 19:51

Att jag skulle gå arbetslös denna sommar.. 
Eller inte helt arbetslös trodde jag väl att jag skulle vara.. 
Men några enstaka inhopp på natten här hemma i Stugun.. 

Som jag berättat, eller har jag det? Jag minns inte.. Men iaf..
Förra veckan var jag på en arbetsintervju på ett äldreboende inne i Östersund. 
Allt kändes bra efter jag gick därifrån  


Hon som intervjuade mig sa att hon skulle höra av sig efter helgen. Har gått och väntat på att höra nått.
Så igår skickade jag ett mail till henne. Men då fick jag till svar att hon inte hade blivit klar med rekryteringen. 

Men så idag på eftermiddagen så ringde min mobil. Ser att det är från stället jag varit på intervju.. 

Och tro på fasen.. Dom valde mig   

Känns helt underbart att få jobba på ett nytt ställe under sommaren :) 

Så ja.. Denna regniga dag blev en solig dag genom det roliga beskedet :)
Och jag kan inte sluta flina :) 
Så ja.. Idag är jag extra glad och sprallig :) 


I morgon ska jag gå min första introduktionsdag:) 
Ska även gå introduktion på måndag och tisdag också :) 
Så nu börjar det gå mot rätt håll :) 


Och detta är det första jobb jag fått via arbetsförmedlingens platsbank :)

Så helt hopplöst är det ju inte   


Tack för alla grattis hälsningar jag fått :)

Ni är ju underbar mina fina vänner  


 

 

Av Johanna - 4 juni 2013 22:55

Och nej.. Jag har inte vunnit nån storvinst på Triss om ni nu tror det :)
Utan jag, Johanna har nämligen tagit tag i saker och ting efter att ha varit allmänt slapp ett bra tag.. 
Men har ju mina orsaker till varför jag varit så lat på att fixa saker..

Kanske en bortförklaring.. Men då man inte mår bra i sig själv så blir det lätt så att man blir lite handlingsförlamad..
Iaf så blir jag så.. 


Men iaf.. Nu så har jag börjat fixa saker.. 
Tack vare att jag har fått några sparkar där bak så har jag nu tagit mig i kragen och fixat lite för framtiden eller vad jag ska säga..


Kan ju börja med att jag har sökt en utbildning som är inriktad mot demensvård.. Den är dock svår att komma in på.. Men att söka en sån utbildning skadar ju inte. Får veta denna vecka eller nästa vecka om jag kommit in på den..
Sen så har jag ansökt om att få läsa matte och naturkunskap b för att sen kunna söka in på högskolan och utbilda mig till sjuksköterska. 
Matten och naturkunskapen är en back-up plan om jag inte kommer in på utbildningen i Kramfors.. 


I torsdags så var jag ner till Hammarstrand och anmälde mig som arbetssökande.. Vilket gick oerhört bra.. Nu behöver jag inte åka på arbetsförmedlingen förrän i September.. Vilket känns skönt..
Efter jag var på ams så åkte jag förbi och lämnade in ansökan till facket och a-kassan :)

Sen när jag kom hem så ringde jag och beställde arbetsgivarintyg som jag skickat till a-kassan. 


Sökte även några jobb i Östersund som undersköterska på äldreboenden och bland annat på SOS alarm. 
Har inte hört nått från Björkbacka eller SOS där jag sökt jobb..
Men..

Idag när jag vaknade såg jag att jag hade fått ett mail från ett ställe där jag sökt jobb.. Brunkullans äldreboende heter det. 
Hon ville ha mina referenser, vilket hon fick rätt snabbt.. 
Sen tänkte jag inte så mycket på det.. Men när jag satt i min egna lilla värld och filosoferade så ringde det ett okänt nummer. 

Och kan ni tänka er.. Det var chefen på Brunkullan som ringde och frågade om jag kunde komma på en arbetsintervju i morron:) 
Jag ska ju ändå så in till stan i morron så det passade ju alldeles ypperligt :)

Blev riktigt glad över att hon ringde och ville att jag skulle komma på en intervju i morron :)


Så vad vet man.. I morgon vid den här tiden så kanske jag har ett jobb :)
Bara att hålla tummarna :)

Sen så sitter jag och inväntar på att mina skattepengar ska trilla in på kontot.. Så snälla kära du.. Gör så dom kommer innan helgen :)
Ingen skulle bli gladare än jag :)

Passar på att säga Grattis till alla studenter :) Hoppas ni får en bra dag imorgon (läs idag)
Var ju 10 år sen jag själv var en glad student :) 


 

 




Ovido - Quiz & Flashcards