trolltjorven

Alla inlägg under april 2012

Av Johanna - 23 april 2012 14:55

Åter måndag..
En ny vecka med nya möjligheter.. Och om någon dag ska jag bege mig hemöver mot byn igen..

Vilket känns sådär faktiskt..

Men har lite saker att ta tag i hemma,så det är bara att gilla läget att åka hem.

Fast än är jag inte där då jag ska åka hem.. Utan nu ska jag passa på att njuta av dom sista dagarna här nere  


Helgen har varit bra och rolig.. I fredags så var vi en sväng på stan på dan.. Sen åkte vi hem, gick på bolaget och sen hem och slappade lite..
Senare på kvällen blev det en krogsväng..

Första stoppet blev på Jacks.. Där vi tog oss en matbit och gott dricka..

Nästa anhalt var på MP.. Där vi tog oss lite mer god dricka..

Sista stoppet blev på Daltons.. Där vi var tills vi skulle ta bussen hem..


Lördagen var en sån där dagen efter kvällen före.. Jag var allmänt seg och lite bakis.. Men det är smällar man får ta..

Gjorde oss i ordning för att åka in till stan för lite god mat.

Andreas stannade kvar på stan och jag åkte hem..


Söndagen, ja igår alltså.. Så var det en sån där dag då man bara slappar och tar det lugnt..

Kollade på Shutter Island på tv.. Men det slutade som vanligt att jag somnade..


Så ja.. Denna helgen har varit trevlig, rolig och mysig..  


 


Just nu sitter jag och tänker på framtiden och hur den kommer att bli..

Det enda jag kommer fram till här och nu är att jag får ta en dag i taget.. Försöka se positivt.. Och tänka att allt kommer gå bra..
Och innerst inne så vet jag att du kommer klara av detta och att allt kommer gå bra för dig.

Men en sak är säker.. Jag kommer sakna dig otroligt mycket. Men jag tror på dig och kommer finnas där när du kommer tillbaka.

Ja ni kanske undrar vad jag pratar om.. Det tänker jag inte skriva här.. Men det finns dom som vet vad jag pratar om..

Men för er som inte vet.. Så kanske jag berättar senare.. Det visar sig.


 


Av Johanna - 19 april 2012 16:23

   Ja idag är det torsdag.. Och jag har nu varit här i en vecka..
Vilket jag tycker känns konstigt.. Det känns som om jag bara har varit här i några dagar..

Tiden går alldeles för fort ibland när jag är här..  Men det är väl så när man har roligt, trevligt och mår bra med den man umgås med   

Helgen som var så på fredagskvällen ägnade jag åt att vara chaffis till Andreas pappa..
Så det blev en rätt sen kväll på fredagen..
Och på lördagen var det dags att kliva upp tidigt för att då vankades det innebandy.. Så då var det bara upp och hoppa och göra sig i ordning.. En aningens trött var jag.. Men det gick bra ändå..   


Och denna vecka har också gått med raketfart.. Vare sig vi har gjort nått eller inte..
Men igår var vi en sväng på stan och kollade lite..

Sen åkte vi hem och tog det lugnt..


I morron blir det nog en krogsväng.. Det visar sig.. Men jag tror det kommer bli en trevlig och rolig helg   


Men en sak ska jag iaf skriva här..
Jag är oerhört glad att Andreas finns i mitt liv..

Han betyder väldigt mycket för mig.

Att få vara hos honom är som ren medicin för mig. Jag mår bra i hans sällskap och jag känner mig uppskattad för den jag är.

TACK Andreas för att du finns   


Och nu för att klargöra en sak.. Jag och Andreas är inte tillsammans.. Vi är nära kompisar eller hur man ska säga   


Ja det var väl allt för denna gång :)


 


 




Av Johanna - 12 april 2012 15:19

Får jag säga.. Jag är tillbaka.

Efter nån veckas hemma vistelse så är jag nu tillbaka igen   


Hemma har jag sysslat lite med allt möjligt..
Umgåtts med mamma, varit barnvakt, varit på 1 års kalas.. Och lite annat jox..


Och helgen som var så var det ju påsk.. Men det kändes som vilken helg som helst..

Jag började min påskhelg med att åka hem till momma.. För jag skulle hämta Ossian som skulle vara hos moster på sitt lov..

Eftersom moster jobbade sent så var jag snäll och ställde upp och hämtade Ossian..

Då fick jag ju träffa momma också :)


Kom hem igen.. Lämnade både Ossian och bilen nere hos min bror.. Och när jag klev innanför dörren hos min bror så vimlade det a en massa barn.. Eller åtminstone 4.. Men det hördes som om det var en hel skock med ungar..


Ja i alla fall så var min påskhelg väldigt lugn.. Hade huset för mig själv.. Lite långsamt ibland, men samtidigt skönt..

Så jag tillbringade min påsk på egen hand.. Eller ja.. Jag hade ju katterna som sällskap.. Så helt ensam var jag ju inte..


Ja jag nämnde ju att jag varit på 1 års kalas också   

Fasters yngsta älskling blev 1 år  

Så då fick man lite gofika.. Inte dumt det inte..

Sen fick jag ju tillbringa lite tid med mina små ögonstenar också..

Var på den äldsta kallade  mig för dyngoxe.. Jaha.. Man tackar då   

Lördagen innan Ted blev 1 år så var jag barnvakt till honom.. Så då fick jag mitt hjärta fyllt av kärlek till den lilla krabaten :)
Och det bästa med att vara barnvakt är att man får bygga lego.. Tänk så kul man kan ha :)

 

Att man kan få vara så söt och underbar  


Just för tillfället sitter jag och lyssnar på Jannez.. Och det är ju så att det spritter i benen på mig..
Har inte varit iväg på dans sen jag vet inte när..
Men den 18e maj så ska jag banne mig iväg.. För då kommer nämligen Jannez till Stugun och spelar.. Så då gäller det att putsa dansskorna och svänga sina lurviga   

Så har du inget att göra och känner dig danssugen.. Så kom till Stugun den 18e maj och dansa till Jannez :)


Nej nu har jag babblat klart här :)

Ovido - Quiz & Flashcards