trolltjorven

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna - 2 oktober 2012 11:17

En ny månad.. Nämligen oktober.. Och hösten har anlänt..

Det bästa med höstmörkret är att man kan tända värmeljus och bara vara hemma.

Sen när man är ute och går eller åker bil så är det fint med alla sorters färger på träden..
Då ser man att det har blivit höst.. Alla årstider har ju sin tjusning  

 


I helgen så har jag varit och träffat min fina älskade nallebjörn  

Var så underbart att få krama om honom igen  

Men som alltid så hade jag svårt att släppa taget om honom då vi skulle åka hem.

Kan inte med ord beskriva hur mycket Andreas betyder för mig.

Eller rättare sagt.. Finns inte tillräckligt med ord för att kunna beskriva hur mycket han betyder för mig..

Men ni som känner mig vet hur jag känner.. Och i söndags hade jag en sån där härligt pirrande känsla i kroppen. En känsla av att vara älskad och att ha någon att älska  

Det är en underbar känsla som jag känner var eviga dag  

 

Det är när jag är med dig jag mår som bäst.
Du får mig känna mig uppskattad för den jag är.
Det är du som får mig att orka le när jag är ledsen.
Du får mig känna mig.
Är så otroligt glad för att du är en stor del av mitt liv.
Jag älskar dig av hela mitt hjärta  


Vill passa på att tacka Per-Anders och Carina för mat och husrum lördag-måndag  

Tack för att jag fick sova över och den goda maten  


Igår blev det en tidig morron.. Klev upp vid 7.. Klädde på mig och packade ihop mina grejer..
Åt lite frukost och sen begav jag mig till Härnösand för att mamma var där..
Vi packade in grejerna i bilen och stängde in katterna i sina burar.. Sen begav vi oss hemöver mot byn igen..


Var även en liten sorglig dag igår med..
För igår var det nämligen 4 år sen min moffa blev en ängel  

Dessa 4 år har gått riktigt fort.. Det är skrämmande att tiden går så hiskeligt fort..

Ibland när jag kommer hem till momma så väntar jag bara på att moffa ska komma och ge mig en sån där stor och varm kram som bara han kunde ge mig.

Men sen kommer jag på att han inte kan komma och krama mig  

Jag och min moffa hade en speciell relation till varandra..
Eftersom jag  är/var den enda tjejen av hans barnbarn så blev det så att jag blev moffas flicka.

 

Älskad och saknad  


I skrivande stund så sitter jag nere hos min bror och lånar deras internet.. tänkte att jag skulle söka jobb.. Men har kollat runt och jag hittar då inget jobb jag vill söka..
Så ja.. Nu sitter jag bara och slösurfar..

Är bara 5 dagar kvar tills jag blir ett år äldre..

Så på söndag har jag bara 2 år kvar tills jag blir 30.. Huvva vad gammal jag börjar bli  

Jag börjar mer och mer fundera på att börja plugga igen.

Har ju en liten dröm att bli ambulanssjuksköterska.. Men vägen dit känns lång.. Fast.. Sånt får man ta när man har drömmar..


Tänkte lägga upp en liten önskelista till min födelsedag:
 

Denna skiva skulle jag gärna vilja ha i present :) Har lyssnat på den på spotify och den är riktigt bra :)

 

Skulle bli överlycklig om jag fick denna mobil i present..  


 

Denna bok skulle jag också vilja ha.. Har dom andra 4 så denna skulle jag gärna vilja ha :)


Så en liten önskelista har jag :)

Men presenter är inte så viktigt för mig nu för tiden..


Nä nu ska jag nog ta och försöka hitta något jobb att söka..

Ikväll ska jag iväg på ljusparty och träffa arbetskollegor.. Kommer bli trevligt :)


 


Ovido - Quiz & Flashcards