trolltjorven

Alla inlägg under januari 2013

Av Johanna - 26 januari 2013 21:37

Och jag har ikväll kollat på stjärnorna på slottet. Det gjorde jag enbart för att det var Robert Gustavssons dag.
Jag måste säga att han är en av Sveriges roligaste människor.Har läst hans bok, och jag kan säga att den var riktigt bra:) Så har du inte läst den, så tycker jag att du ska göra det:)

I övrigt så har det väl inte hänt så värst mycket. Förutom att jag åkte på en förkylning. Så veckan som gått så har jag mest legat i sängen. Snorat, nyst och hostat om vartannat. Så nu hoppas jag att det dröjer ett bra tag innan jag blir sjuk igen.

Denna vecka som gått så har jag också kunna haft daglig kontakt med Andreas:) Han har nämligen börjat en säljkurs via ams i Västerås:)
Så det är helt underbart att kunna få prata med honom i telefon, skicka sms och chatta på facebook nu under dagarna han är på kursen:)

Det är inte alls för länge kvar tills han får komma ut i friheten igen:) Kan säga att jag längtar som en tok efter den dagen han muckar:D

I skrivande stund så sitter i soffan under en filt och längtar efter att få krypa in i Andreas famn och få känna hans närhet, värme och kärlek <3
I Andreas famn känner jag mig hel och trygg. Älskar att känna hans närhet <3

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen: Jag älskar dig Andreas<3

Av Johanna - 17 januari 2013 19:58

Ja detta kommer bli ett inlägg med lite gnäll..
Måste bara få gnälla av mig lite.. Ibland måste man få gnälla..


Första jag ska gnälla är om att folk i allmänhet har väldigt svårt att använda sina blinkers på sin bil.. Speciellt inne i Östersund.. Jag blir lika förbannad varenda gång.. När man ska köra in i en rondell och man står och väntar på att bilarna ska köra förbi.. Men så hux flux så svänger dom ur rondellen.. Utan att blinka.. Detta är väldigt frustrerande!
(Kan erkänna att jag också har glömt att blinka nån gång)

Men för att visa sina medtrafikanter så använd blinkers!!


Det andra är alla dessa bilder på facebook som man ska gilla.. Tryck gilla så händer detta osv.. Ni kanske förstår vad jag menar..

Att se dom bilderna gör mig också irriterad.. Kanske fjantigt att bli störd över det.. men det har ju gått till överdrift..

Sen dessa bilder på misshandlade djur eller barn som man kan få se på facebook.. Det är också nått som rent utsagt ör något som stör mig..
Bara för att man gillar så hjälper man inte till.. Det krävs en hel del annat för att man ska hjälpa..


Så där ja.. Nu har jag gnällt av mig lite grann!

Av Johanna - 13 januari 2013 21:07

Är snart slut och måndagen står för dörren.. Denna helg har varit en riktig lugn helg för min del. Har inte gjort allt för många knop. Fast idag tog jag och bytte gardiner. Så nu pryder farmors gardiner mitt fönster igen:) Annars så har jag bara kollat på skidskytte och mest lyssnat på musik.

Igår så fick jag samtal från Andreas:) Blir alltid lika glad då han ringer:) Han var på riktigt bra humör, vilket gör mig glad med:) I fredags fick han reda på att han ska få gå en
kurs via ams:) Är glad för hans skull att han får gå den:)
I fredags var det bara 2 månader kvar tills han kommer ut i friheten igen:) Jag längtar riktigt mycket efter den dagen:)

Han har gjort det riktigt bra. Han har lyckats gått ner 25kg under dom 6 månderna han varit på Tillberga. Även om jag inte tyckte att han behövde gå ner i vikt så är jag glad och stolt över att han har klarat det:) Min fina älskling är duktig:)<3

I morron tänkte jag bege mig in till stan oxh träffa min fina vän Zandra:)
Får se om jag hittar nått bra att köpa när vi går på stan.
Nu ska jag ta och försöka bli kvitt min huvudvärk. .

Avslutningsvis så säger jag: Jag älskar dig Andreas <3

Av Johanna - 4 januari 2013 10:28

Idag så beger jag mig hem till byn igen..
Efter dessa dagar så känns det lite vemodigt att behöva åka hem..
Men ja.. Thats life..


Igår så var det alltså dags för Andreas att åka tillbaka till Tillberga.. Jag ville verkligen inte att han skulle behöva åka tillbaka, men han var ju tvungen.
Dessa dagar som jag har fått varit med Andreas har varit helt underbara  

Har fått mitt hjärta påfyllt med kärlek  


Nu är det inte allt för långt kvar tills Andreas kommer hem på heltid.. Denna dag längtar jag riktigt mycket till.. Han har 2 månader kvar av sin vistelse på Tillberga.
Denna resa kommer jag nog kunna skriva mer om lite längre fram.. Tänkte skriva om hur jag har upplevt denna tid och hur jag har känt..

Under dessa dagar så har mina känslor för Andreas blivit ännu starkare.
Jag älskar honom av hela mitt hjärta och mer därtill  
Som jag skrivit i mina tidigare inlägg så blir mina känslor för Andreas starkare för varje dag som går.
Är så otroligt glad, tacksam och lycklig över att Andreas finns i mitt liv och att jag finns i hans liv.

Han är min pojkvän, älskare och bästa vän  


Känns tråkigt att inte kunna vara hos Andreas idag då han fyller år. Men jag får gratulera honom ikväll då jag pratar med honom  

Nu ska jag ta och packa ihop mina grejer och fixa lite för hemresan.


Mina fina killar  

 




Av Johanna - 3 januari 2013 01:34

Blev som jag trodde.. Alltså helt underbart:)
På nyårsafton morron så vaknade jag med ett härligt pirr och en enorm glädje i hela kroppen. För då fick jag äntligen krama om min underbart fina och goa älsklings Andreas igen <3
Var riktigt skönt att få krama om honom igen:)
Efter att vi kom tillbaka till Timrå så tog vi det lugnt och började göra oss i ordning för kvällen.
Åt en väldigt god 3 rättersmiddag och hade allmänt trevligt:)
Vid tolvslaget gick vi ut och kollade på fyrverkerier. Och givetvis så önskade vi varandra ett gott nytt år:)

Dessa dagar har varit riktigt härliga... Men det kan ju inte bli annat när man får vara tillsammans med den man älskar:)

I skrivande stund så har jag en klump i magen av separationsångest. . För i morron ( läs idag) så måste Andreas tyvärr åka tillbaka till Tillberga:'(
Jag vill INTE att han ska åka tillbaka, men han måste.
Men som tur är så har han inte alls så länge kvar:)

Kan säga att jag längtar efter den 11 mars redan nu. Det har jag gjort sen dag 1!

Dessa dagar jag har varit tillsammans med Andreas så har jag återigen fått mitt hjärta påfyllt med en massa kärlek:)<3

Som jag har skrivit i mina tidigare inlägg så blir mina känslor för Andreas blir starkare och starkare för varje dag som går.
Jag älskar Andreas av hela mitt hjärta ocj mer därtill <3

Avslutningsvis så vill jag även tacka Per-Anders och Carina för all god mat, lån av bil, julklappen och sovplats:)

Nu ska jag passa på att kramas och gosa med Andreas dom sista timmarna<3

Avslutar detta inlägg med några nya bilder på Andreas och mig.

Ovido - Quiz & Flashcards