trolltjorven

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Det här med...

Av Johanna - 26 augusti 2013 22:47

Bantning.. 
Visst..Jag kan tänka mig att folk vill gå ner i vikt och bli smalare..Inget negativt om det.. 
Men alla dessa sjuttioelva olika bantingsmetoder som finns kan man ju börja fundera på om det är så bra för kroppen egentligen?
Jag menar.. Det finns ju dom som jojo-bantar.. Det måste slita fruktansvärt på kroppen?

Och nu denna nya bantningsmetod som kommit.. 5:2.. 
Man ska äta i fem dagar och så har två fastande dagar då man bara får äta 500 kalorier.. 
Alltså.. Jaha? 

Visst.. Vissa kanske mår bra av detta, men inte alla.. 

Och jag ska erkänna att jag aldrig har bantat i hela mitt liv.. Och jag tänker inte göra det heller.. För jag anser att jag inte behöver banta.. 
Men vissa kanske tycker att jag borde banta? Men det skiter jag i.. 
Och ja.. Jag är inte direkt mest aktiva tjej heller.. Men ibland tar jag mig en promenad och ibland åker jag iväg på dans och dansar :) Det är också motion :)


Jag resonerar som så.. Jag vet själv att jag har några kilon för mycket.. Men huvudsaken att jag själv mår bra och trivs med mig själv så anser jag att jag inte behöver banta.. 

Och skulle jag vilja gå ner i vikt.. Ja då kan jag börja att äta regelbundet och ta promenader.. Det är ju iaf en början.. 

Nu är det ju så att jag inte säger att ni som bantar gör fel.. Var och en har rätt att göra som dom vill med sin kropp.. 

Ja det var väl det jag hade och säga!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 juli 2015 21:15


Långt mellan gångerna som jag skriver nått i bloggen. Anledningen till det är att jag varken haft lust eller ork att skriva nått. Men nu är det dags för en liten uppdatering igen. Ja då ska vi se vad som har hänt sen sist.. Jag har nämligen...

Av Johanna - 2 april 2015 21:43

Ja idag har påskhelgen börjat och här sitter jag och skriver några rader. För tillfället är jag hundvakt åt tre vovvsingar. Två stora vovvar och en liten, så roar jag mig såhär på en skärtorsdag.   Tänkte uppdatera lite om vad som har hänt sen si...

Av Johanna - 26 januari 2015 20:34


  Nytt år och nya möjligheter.  Jul och nyår firade jag med den som betyder mest för mig, nämligen Andreas :)Kändes skönt att få fira både jul och nyår med min älskling     Efter att jag ha varit hemma några veckor så har jag mest tagit det l...

Av Johanna - 25 november 2014 21:15

Och jag ligger i sängen och lyssnar på musik och bara slöar.. Hoppas på att kunna somna tidigare ikväll än dom föregående kvällarna. Då har jag inte somnat före kl 2 iaf.. I morgon ska jag äntligen iväg och träffa kuratorn. Känns skönt att få ko...

Av Johanna - 10 november 2014 22:47

Att göra en uppdatering här tror jag.. Var ju evigheter sen jag skrev något inlägg, så nu tänkte jag skriva av mig lite. Senaste inlägget jag skrev så jobbade jag min sista natt på sommarschemat. Efter nattjobbet i sommar hade jag ca 4 veckors ...

Ovido - Quiz & Flashcards