trolltjorven

Alla inlägg under juni 2014

Av Johanna - 22 juni 2014 21:30

Så börjar jag mitt sommarschema.
Så ikväll har jag lite sån där söndagsångest. Men det kommer nog gå bra så fort jag satt igång och jobba.
Men jag antar att det kommer gå trögt. Det brukar ju oftast göra det första nattpasset.

Och i morgon så är det exakt ett år sen jag började på Brunkullans äldreboende, även kallat Brownhill.
Kan säga ärligt att det är ett av dom bästa ställena jag jobbat på :) personalen är trevlig och lätt att komma överens med :)

Jag kommer jobba natt hela sommaren. Sen hoppas jag att jag kommer få bli ledig efter att sommarjobbet är klart.

Nackdelen med att jobba hela sommaren är att man inte har nån semester, men det gör mig inget. Jag får ta vara på mina lediga dagar istället :)

Ja i helgen har det ju varit midsommar. I fredags så åkte jag upp till holmen och åt midsommarlunch med mamma, Börje och brorsan med familj :)
Det var mysigt men lite blåsigt :)

Igår var jag bara hemma och tog det lugnt.
Hade tur att bli bjuden på middag nere hos familjen på pålpers :) så då fick jag ju träffa skruttungarna också :)

Idag har jag haft en rätt så slapp dag. Tvättat, bäddat rent i sängen och så har jag varit ute och gått en promenad:)

Har intalat mig själv att jag ska ut och gå mest varje dag :) bara för att jag vill röra på mig och sen är det ju aldrig fel att få motion heller :)

Dock så måste jag köpa några bättre skor att ha på mig då jag är ute och går. Så det ska inhandlas då lönen trillar in på kontot :)

Av Johanna - 15 juni 2014 16:39

Ja men här var det ju inte direkt igår jag skrev nått.
Men nu tänkte jag ta tillfälle i akt och uppdatera lite.
Inte för att det har hänt så speciellt mycket men ändå.

Det som har hänt sen sist jag skrev är:
Jag har blivit faster till en fin liten knärt som heter Ian :)
Min gamla mobil sa upp sig efter en uppdatering,
Köpt en iPhone ( vilket jag inte ångrar trots att jag har varit så anti iPhone)

Jobbet rullar på. Jobbar kvar på Brunkullans äldreboende i Odensala. Måndag efter midsommar så drar sommarschemat igång och då är det nattjobb som gäller juni-augusti.

Ja det var uppdateringen det.

Ovido - Quiz & Flashcards