trolltjorven

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Johanna - 2 juli 2013 22:15

Ledigt till den 15e juli :) Vilket inte känns så fel faktiskt..
Inte för att jag är less på jobbet, men är skönt att få vara långledig.. :)

Fördelen med att jobba natt är att man får vara långledig emellanåt :) 


Jobbet går faktiskt riktigt bra.. Dock i torsdagsnatt så var det fullt upp mest hela natten, så i fredags morse när jag gjorde kväll så var jag helt borta i huvudet.. (Ja mer än vanligt alltså)

Och vägen hem kändes oäääändligt lååång.. Men jag kom hem till slut.. 

Ja när jag kanske hade sovit max en timme så blev jag väckt av att min käre bror som undrade varför jag låg och sov.. Kände en viss irritation just då.. Mumlade till svar att jag jobbat natt.. 
Så då fick jag fortsätta sova :) 
Tack så mycket.. För sömnen i fredags var väl behövd.. efter en hektisk natt är det alltid lika skönt att krypa ner i sängen och sova.. 
Och att få sova tills man vaknar av sig själv är bland det bästa som finns :)


För blir jag väckt på fel sätt om jag ligger och sover så kommer mitt ilskna morronhumör fram.. 

Det bästa är att jag får vakna av mig själv.. 
Annars så får man dras med en irriterad och sur Johanna.. Och det är ju inte det roligaste alla gånger.. 


Ja i fredags var jag på dans också... På sommarparadiset Sandviken.. 
Dock var det ju inte direkt min åldersgrupp på dansen.. Men jag hade ju roligt ändå :)
Fick träffa min fina vän Zandra som jag inte har träffat på evigheter  


I lördags skjutsade jag in några till tåget, sen så åkte jag hem till momma och fördrev tiden hemma hos henne tills jag skulle iväg och jobba natten.. 
Kommer på jobbet.. Inser att jag hade glömt laddaren till mobilen.. 
Vilket fick mig att gripas lite av panik.. Men men.. Ibland så glömmer man ju saker.. 
Fast jag överlevde ju natten även fast mobilen inte var i funktion.. 
Men man känner ju sig lite naken då inte mobilen funkar. Men bara att gilla läget... 


Söndagen var jag bara hemma och tog det lugnt.. Och starten på denna vecka har varit lugn den med :)

Tog och bakade en sockerkaka i kväll :) Och ja.. Den var riktigt god :)

Fick även idag besked om utbildningen jag sökt.. och nej.. Jag kom inte in.. tyvärr.. Men men.. Jag kan ju alltid söka igen.. 


Avslutar detta inlägg med en bra låt.. 

Ovido - Quiz & Flashcards