trolltjorven

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Johanna - 9 juli 2013 20:10

Ja nog är det regnigt alltid.. 
Men men.. Man kan ju inte göra så mycket vädret.. Bara att gilla läget.. 
Och jag är ju en sån som inte tycker om när det är för varmt.. Men när det regnar som det gör just nu så blir ju humöret därefter också.. 
Jag vill bara dra täcket över huvudet och sova.. Men blir ju inget bättre av det.. 

Och är det nått vi människor kan gnälla mycket på.. Så är det just vädret.. 


Min momma (mormor för er som inte förstår när jag säger momma) säger om vädret: "Äsch de gå int att lite på va dom där metrologan säg.. 
Och det har hon rätt i!


Min långledighet hittills har varit bra.. Har bara tagit det lugnt och tagit dagarna som dom kommit.. 

Varit hem och hjälpt momma med hennes vävstol bland annat.. 
Men i morron och på torsdag natt så ska jag jobba.. 
Man är ju snäll och ställer upp för sina kollegor :)


Dels så får jag ju lite mer i lön nästa månad och sen kommer det nog inte kännas lika trögt på måndag då jag kör igång med en fem nätters vecka :)


Igår då min chef ringde så berättade hon för mig att hon tyckte jag gjorde ett bra jobb och att jag var omtyckt av dom gamla :)

Detta fick mig att växa flera meter   


Har tidigare varit så van med att höra från någon chef jag haft att jag har gjort eller gör ett bra jobb.. Utan det är oftast arbetskamraterna som har kommit med den positiva kritiken.. Ja inget fel med det.. Men ibland så vill man ju även höra från chefen att hen tycker att jag gör ett bra jobb.. 

Men jag måste säga att chefen jag har på Brunkullan är väldigt bra på att tala om att man gör ett bra jobb :)
Och jag har fått den känslan att dom är rädd om sina vikarier som dom har där. 
Kan ju faktiskt ärligt säga att det är dom inte direkt där jag jobbade förut.. 
Kanske får en skopa ovett nu över att jag skrivit/sagt så.. Men jag går bara utifrån efter vad jag själv har varit med om. 


Jag resonerar som så att det är viktigt att vara mån om vikarierna och ja självklart, övrig personal.. För om någon vill vara ledig eller om någon ordinarie personal är sjuk så behövs det ju någon ersättare. 
Och då är det ju bra om det finns nån där som kan hoppa in när det krisar. 


Då jag var yngre hade jag väldigt svårt att säga nej då jag blev tillfrågad om jag ville jobba..För ibland så gav dom en dåligt samvete när man tackade nej, så då sa man ja till att jobba även fast man inte ville.. 

Men nu har jag blivit bättre på att säga nej.. Och jag behöver inte redogöra varför jag inte vill jobba.. 

Ett nej är ett nej. 


Oj..Nu blev jag visst lite bitter, men ja.. Skönt att få vara det också.. 
Jag är inte bitter så värst ofta ändå.. :)

Jag är en glad skit.. 

Och som jag har skrivit i tidigare inlägg så trivs jag riktigt bra på Brunkullan :)

Både personal och dom boende är snälla och trevliga.. ett glatt gäng är vad det är :)


Ja nu så var det uppdaterat här också.. 


Ovido - Quiz & Flashcards